سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کامپوزیت در مقابل پرسلن های چینی - انتخاب مواد مناسب

 

انتخاب قرار دادن روکش های دندان اولین قدم برای بهبود زیبایی بینی دندان ها و گرفتن آن لبخند برنده ای است که مدتهاست آرزوی آن را دارید. تعیین دومین مورد با مواد.

رزین کامپوزیت و پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش هستند. در دست یک دندانپزشک با تجربه و زیبایی ، هر دو ماده می توانند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهند. اما چگونه می دانید کدام نوع برای شما مناسب است؟ این به نیازهای خاص شما کاهش می یابد و چه عواملی برای شما مهمتر است (هزینه ، زمان درمان و غیره). بیایید برخی از تفاوتهای بین روکشهای کامپوزیتی و چینی را ارزیابی کنیم.

مزایای استفاده از ونهای کامپوزیت

روکشهای کامپوزیت دارای مزایای تعدادی از پرسلن هستند که مهمترین آنها هزینه ای است. به طور متوسط ، روکش پرسلن دو برابر قیمت کامپوزیت ها گران است ، با توجه به اینکه بیشتر درمان ها تحت پوشش بیمه نیستند ، برای بعضی از افراد بسیار مهم است ، به این معنی که شما به احتمال زیاد از جیب خود برای درمان هزینه می کنید. هزینه روکش ها براساس چندین عامل متفاوت است ، اما هزینه کامپوزیت ها به طور متوسط بین 250 تا 1500 دلار برای هر دندان است. این می تواند به سرعت در ایجاد یک لبخند اضافه شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از روکشهای کامپوزیت نسبت به پرسلن این واقعیت است که کامپوزیت ها معمولاً در هنگام انتظار می توانند ساخته شوند و آن را به یک درمان همزمان تبدیل می کنند. روکش های کامپوزیت مستقیم (که به آن پیوند کامپوزیت نیز گفته می شود ) به جای اینکه در یک آزمایشگاه خارج از سایت واقع شوند ، روی دندانهای شما پیچیده می شوند. رزین سایه دار دندان به طور مستقیم روی دندان ها اعمال می شود (از این رو نام آن) که در آن می تواند توسط دندانپزشک شکل داده و مجسم شود. رزین شکل با استفاده از یک نور با شدت بالا سخت می شود ، پس از آن می توان لایه های اضافی رزین را در صورت لزوم به کار برد و مجسمه سازی کرد تا در نتیجه لازم برای نتیجه گیری زیبایی شناسی حاصل شود. پس از اتمام ، رزین باید جلا داده شود تا ظاهری طبیعی تر و مانند دندان ایجاد شود. بنابراین روش کامپوزیتی بسیار کمتر تهاجمی و به طرز محسوسی سریعتر از پرسلن است.

احتمالاً بزرگترین مزیتی که روکشهای کامپوزیت نسبت به چینی دارند ، برگشت پذیری است. پرسلن برای تغییر روکش به بازسازی دندانهای طبیعی شما نیاز دارد. وقتی صحبت از کامپوزیت ها می شود ، حداقل کار آماده سازی روی دندانهای طبیعی شما لازم است ، به این معنی که آنها به طور دائم به حدی تغییر نمی یابند که مواد کامپوزیتی در صورت لزوم حذف نشده و جایگزین شوند.

مزایای ونیرهای چینی

اگرچه روکش های کامپوزیت دارای چندین مزیت است ، یک منطقه وجود دارد که در آن نمی توانند با پرسلن رقابت کنند: دوام. پرسلن ماده ای به مراتب قوی تر از رزین کامپوزیت است (حتی با پیشرفت در مواد رزین در طول سالها). ونهای چوبی با کیفیت مناسب در مقایسه با مدت متوسط زندگی پنج تا هفت ساله کامپوزیت ها می توانند 10 تا 15 سال دوام آورند. اگر به فکر قرار دادن روکش هستید ، مهم است که این تجارت را در نظر بگیرید. یعنی ، در حالی که ممکن است کامپوزیت ها نیمی از پرسلن هزینه داشته باشند ، اما آنها حتی نیمی از طول عمر آنها باقی می ماند. بنابراین ارزش بهتر کدام است؟

بیشتر دندانپزشکان قبول دارند که روکش چینی طبیعی ترین و زیبایی شناسی دندان را ارائه می دهد. پرسلن از کیفیت شفافی برخوردار است که کاملاً شبیه مینای دندان است. همچنین به دلیل استحکام ماده و لعاب که بعد از درمان اعمال می شود در برابر لکه گیری و تراشیدن بسیار مقاوم است. از طرف دیگر ، ونیرهای کامپوزیتی متخلخل تر و در نتیجه حساس به رنگ آمیزی هستند ، به این معنی که ممکن است شما نیاز به تنظیم رژیم غذایی خود داشته باشید تا از خوردن برخی از غذاهای حاوی لکه استفاده نکنید. کامپوزیت همچنین برای دستیابی به زیبایی بینی مانند دندان ، باید صیقل داده شود. و حتی پس از آن کاملاً قابل مقایسه نیست.

روکش چینی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و در حالی که انتظار دارید مجسمه های روکش در آزمایشگاه منتظر بمانند ، مواقع پوشیدن موقت لازم است. با این حال ، تعداد بیشتری از دندانپزشکان از فناوری CAD / CAM  در صندلی استفاده می کنند با کمک به ساختن سایت ، سرعت عمل می کند. اگر به دنبال راه حل روکش پرسلن هستید ، ارزیابی نوع فناوری هایی که دندانپزشک شما در دسترس دارد ، مهم است. شما می توانید در نهایت به طور کلی زمان کلی درمان را کاهش دهید. سرانجام ، ونیرهای چینی راه حل مناسبی برای درمان برای همه موارد مینای فرسوده ، سایش و پارگی ، نقایص ژنتیکی ، دندانهای ناهموار و غیره ارائه می دهند. کامپوزیت ها ممکن است گزینه مناسبی برای نگرانی های شدید نباشد. به عنوان مثال ، مسائل تغییر رنگ یا فاصله قابل ملاحظه ممکن است با روکشهای کامپوزیت به اندازه کافی قابل درمان نباشند ، و چینی ها تنها گزینه شما باشند. دندانپزشک شما به عنوان بخشی از مشاوره شما ، ارزیابی سلامت دهان و دندان را برای تعیین گزینه های شما انجام می دهد.

کامپوزیت یا پرسلن ... حکم چیست؟

در پایان ، تنها راه تعیین صحیح راه حل کامپوزیت یا پرسلن برای شما مناسب این است که با دندانپزشک خود در مورد اهداف زیبایی شناسی خود صحبت کرده و وزن خود را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر ، مهمترین چیز برای شما چیست؟ اگر به دنبال مقرون به صرفه ترین راه حل هستید ، احتمالاً یک طرح درمانی با روکش کامپوزیت مناسب خواهد بود. با این حال ، اگر شما یک نگرانی زیبایی شناختی شدید دارید ، یا به دنبال طبیعی ترین و با دوام ترین راه حل درمانی هستید (و هزینه آن قابل توجه نیست) ، پس از آن روکش چینی نتیجه ای خارق العاده به شما می دهد.

صرف نظر از اینکه در آخر برای انتخاب کدام یک از مواد ، می توانید مطمئن باشید که هر دو باعث افزایش جذابیت لبخند می شوند.