سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارتودنتیست چیست؟

بسیاری از افراد از اصطلاح دندانپزشک و ارتودنتیست به طور متناوب استفاده می کنند. این کاملاً درست نیست. مطمئناً این دو حرفه شباهت هایی دارند ، اما ارتودنسی نوع خاصی از مراقبت از دندان است. این متخصصان انواع خاصی از مشکلات دندانپزشکی را درمان می کنند. شاید هرگز نیازی به دیدن متخصص ارتودنسی نباشد. اگر این کار را بکنید ، باید دقیقاً بدانید که چه چیزی در اختیار شماست. در اینجا راهنمایی در مورد ارتودنتیست ها آورده شده است.

 

تعریف یک ارتودنتیست

دندانپزشک یک پزشک است که با چندین قسمت از بدن کار می کند. مناطق تمرکز شامل دهان ، فک ، دندان ها ، لثه ها و اعصاب است. ارتودنتیست ها در بخش تخصصی تر این رشته فعالیت می کنند. اولویت آنها صاف کردن دندان ها است. به عبارت ساده تر ، همه ارتودنتیست ها دندانپزشکان هستند اما تعداد کمی از دندانپزشکان ارتودنتیست هستند.

 

یک متخصص ارتودنسی تشخیص اضافه چربی ، انسداد ، دندان و فک نادرست و دهان پر ازدحام را تشخیص می دهد. متخصص ارتودنسی پس از تشخیص ، سعی می کند هر مسئله ای را که کشف می کند ، حل کند. در صورت عدم درمان ، چاقی بیش از حد ، کمبود نیش ، گزش باز و نیش های متقاطع همه مشکلاتی هستند که با گذشت زمان بدتر می شوند. متخصص ارتودنسی متخصصی است که این شرایط را ترمیم می کند.

 

ارتودنتیست چه کاری انجام می دهد؟

متخصص ارتودنسی برای رفع دندان های نادرست ، آموزش های ویژه ای را دریافت می کند. اگر دندانپزشک شما را به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کند ، نتیجه این است که دندان های شما کاملاً درست نیستند. اصلاً کار بزرگی نیست. به احتمال زیاد توصیه ای برای بریس یا روش دیگری برای صاف کردن دندان های خود خواهید کرد. ارتودنتیست کسی است که این کار را انجام می دهد.

 

مهمترین کار برای متخصص ارتودنسی ، شناسایی مسائل مربوط به دندان و دهان است. شکافی در دندان های شما به نام دیاستما با گذشت زمان بیشتر می شود. دندان های شما رنج می برند ، زیرا ساختار دهان و لثه به یک تراز محکم نیاز دارد. متخصص ارتودنسی برای تصحیح مسئله سعی خواهد کرد که دندان های شما را به هم نزدیک کند. برعکس ، داشتن دندانهای خیلی زیاد به ویژه برای کودکان بد است. یک متخصص ارتودنسی احتمالاً دندانهای اضافی را استخراج می کند تا فاصله بهتری ایجاد کند.

 

متخصص ارتودنسی برای حل این مشکلات تراز وسایل مختلفی دارد. پرانتز معروف ترین راه حل است. این وسایل باندهایی هستند که دندانها را محاصره می کنند. متخصص ارتودنسی سپس براکت هایی را در قسمت جلوی دندان ها به هم می چسباند و نوارها از طریق سیم به آنها متصل می شوند. در کنار هم ، سازه ها دندان ها را به سمت راست قرار می گیرند و به مرور زمان آنها را صاف می کنند. این روند فوری نیست ، اما بسیار مؤثر است.

 

اگر بریس گزینه خوبی نیست ، یک ارتودنتیست به جای آن می تواند از یک تراز کننده استفاده کند. شناخته شده ترین نمونه Invisalign است . با طراحی ، از فاصله دور قابل رویت نیست و لبخند شما را جذاب تر می کند. دلیل آن این است که یک خط کش از سیم فلزی یا براکت استفاده نمی کند. از آنجا که بیماران قابل جدا شدن هستند ، آنها را دوست دارند.

 

در موارد شدید ، متخصص ارتودنسی ممکن است بیماران مبتلا به منبسط کننده کام را درمان کند. این قوس فک بالا را گسترده می کند و فضای بیشتری به منطقه می دهد. یکی دیگر از احتمالات ، سر ، یک راه حل چشمگیر تر برای دندان های نادرست است. این دستگاه قسمت پشت سر را به یک سیم در قسمت جلوی دهان متصل می کند. هدف آن عقب کشیدن دندانهای جلویی در حالی که کندن فک فوقانی در معرض خطر رشد خیلی سریع است.

 

ارتودنتیست چقدر به آموزش نیاز دارد؟

ارتودنتیست ابتدا باید آموزش منظم دندانپزشکی را انجام دهد. یک دانشکده دندانپزشکی به طور کلی برای فارغ التحصیلی نیاز به چهار سال کلاس دارد. بیشتر دندانپزشکان در این مرحله متوقف شده و شروع به تمرین تجارت خود می کنند. ارتودنتیست ها هنوز نمی توانند این کار را انجام دهند.

 

برای به دست آوردن مجوز تمرین به عنوان ارتودنتیست ، فرد باید کلاسهای بیشتری را طی کند. بیشتر دانشکده های دندانپزشکی قبل از اینکه دانش آموز واجد شرایط ارتودنتیست شود ، دو تا سه سال دیگر به آموزش نیاز دارد. به طور موثق ، یک ارتودنتیست دندانپزشکی است که تقریباً دو برابر این آموزش را انجام می دهد ، که بیشتر آن در زمینه صاف کردن دندانها تخصص دارد.

 

چگونه قرار ملاقات با ارتودنتیست کار می کند؟

قرار ملاقات با متخصص ارتودنسی با یک دندانپزشک تقریباً یکسان است. شما به مطب پزشکی می روید و تا زمانی که منشی میز اسم شما را صدا کند ، در جای خود نشسته اید. در این مرحله ، شما به اتاق امتحان می روید. از آنجایی که احتمالاً شما یک مراجعه به متخصص ارتودنسی دریافت کرده اید ، از قبل می دانید که مشکل تراز دندان شما وجود دارد. Overbites و underbites شایع ترین مشکلات است. هر چه که باشد ، متخصص ارتودنتیست برای تصمیم گیری در مورد بهترین دوره عمل ، از دهان شما بازرسی می کند.

 

برای برخی از معالجات درمانی ، باید انتظار ملاقات های برگشتی داشته باشید. این امر به ویژه در صورت نیاز به بریس صادق است . ابتدا تشخیصی که به دنبال آن یک جلسه مقدماتی و برخی از پرتوهای ایکس دریافت می کنید ، دریافت خواهید کرد. بعد ، پرانتزها را نصب خواهید کرد. پس از آن ، شما به طور مرتب برنامه ریزی شده بازدید می کنید تا اطمینان حاصل کنید که بندها در حالت کار هستند. سرانجام دندانپزشک پرانتز را برداشته می شود. کل فرایند معمولاً یک تا سه سال طول می کشد. هنگامی که متخصص ارتودنسی پرانتز را برداشته ، دندان های شما با موفقیت صاف شدند.

 

هنگامی که نوبت به دندانهایتان می رسد ، ابتدا رزرو وقت با دندانپزشک بهترین دوره عمل است. اگر دندانپزشک شما معتقد است که می توانید با Invisalign تحت درمان قرار بگیرید ، ممکن است به هیچ وجه نیازی به مراجعه به متخصص ارتودنسی نداشته باشید. اما دندانپزشک شما بهتر می داند و در صورت نیاز به شما به یک متخصص ارتودنسی مراجعه خواهد کرد.

 

اگر به ارتودنتیست مراجعه می کنید ، باید اطمینان داشته باشید که از یک متخصص ماهر دیدن می کنید. در حالی که ممکن است شما مدتی مجبور به پوشیدن بریس ، خط کش یا سر فلزی باشید ، ارتودنتیست شما بهترین دلایل شما را دارد و برای ارائه بهترین لبخند ممکن تلاش خواهد کرد.

 

اگر بیمه دندانپزشکی شما ارتودنسی را تحت پوشش خود قرار می دهد ، شاید ایده خوبی باشد که شروع درمان را تا پایان یک سال تقویم در نظر بگیرید تا پرداخت های درمانی شما بتواند 2 سال طول بکشد زیرا بیشتر برنامه های بیمه محدودیت سالانه را دارند. ما دیدن همه دفاتر شبکه ما که ارتودنسی یا دفاتر ارائه دهنده Invisalign را ارائه می دهند ، آسان می کنیم .