سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بعد از جراحی کاشت دندان چه بخوریم؟

این که آیا شما در آستانه تنظیم قرار ملاقات برای عمل جراحی کاشت دندان هستید یا به تازگی این روش را انجام داده اید ، احتمالاً می خواهید بدانید که چگونه از خود مراقبت کنید تا به سرعت از این روش بدون مشکل و در صورت بهبودی سریع مراقبت کنید.

 

سؤالاتی درباره ترمیم ایمپلنت های دندانی و مراقبت های بعد از عمل اغلب درمورد آنچه باید بخورید و بعد از عمل چه چیزی نخورید. اگرچه ایمپلنت ها آمده اند تا بتوانند نقش دندان های واقعی را برای شما بازی کنند و به شما کمک می کنند هر آنچه را که می خواهید بخورید و در هر میوه و غذای ترد را که میل دارید بخورید ، نیش بزنید ، اما مدتی طول می کشد تا آنها به داخل فک ها بپیوندند و برای دندان آماده شوند. قرار دادن تاج تا زمانی که ایمپلنت های شما به طور کامل در جای خود تثبیت نشده است ، باید آنها را با دستکش بچه ها اداره کنید.

درست مانند هر جراحی دیگر ، مدتی طول می کشد تا یک بیمار با کاشت دندان از روند عمل بهبود یابد و به زندگی عادی برگردد. در این مدت ، بیماران باید از دستورالعمل های پس از عمل پیروی کنند تا تجربه ای موفق و بدون عارضه داشته باشند. در اینجا راهنمای تغذیه بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان وجود دارد.

 

نکات غذایی برای بازیابی ایمپلنت های دندانی

اول و مهمترین نکته این را بخاطر بسپار که بدن شما برای بهبودی مناسب به تغذیه نیاز دارد. بنابراین از خوردن وعده های غذایی غافل نشوید و غذاهای مغذی بخورید تا سریعتر بهبود و بهبود پیدا کنند. اگر برای یک وضعیت پزشکی مانند دیابت در رژیم غذایی خاصی قرار دارید ، فقط آن را دنبال کنید و از دندانپزشک خود بخواهید بر اساس رژیم فعلی خود دستورات لازم را به شما ارائه دهد.

 

یک ساعت بعد از جراحی خود ، با رژیم مایع (سوپ ، شیر ، بستنی و غیره) شروع کنید. در مورد آنچه می خواهید غذا بخورید با پزشک خود مشورت کنید. برخی از عناصر مورد استفاده در سوپ ها و سایر غذاهای مایع اسیدی هستند و می توانند باعث سوزش و احساس سوزش شوند. برای 24 ساعت اول بعد از عمل از غذاهای گرم و نوشیدنی ها خودداری کنید. همچنین از استفاده از نی برای نوشیدن به مدت یک روز خودداری کنید.

 

برای اولین هفته بعد از عمل ، باید از غذاهای سخت اجتناب کنید تا در هنگام جویدن ، روی لثه خود فشار وارد کنید. از غذاهای نرم و پوره شده مانند پودینگ ، سوپ ، سیب زمینی پوره شده ، ماست ، پنیر ، شیرخشک ، جو دوسر و تخم مرغ آب پز استفاده کنید.

 

محصولات لبنی گزینه های خوبی برای شما هستند زیرا سرشار از کلسیم و پروتئین هستند ، که برای تقویت فک ها ضروری هستند ، بنابراین باعث می شود که ایمپلنت ها در جای خود سریع تر شوند.

 

در هفته دوم پس از جراحی کاشت دندان ، رژیم غذایی نرم خود را ادامه دهید زیرا لثه های شما هنوز هم حساس هستند و باید به آرامی درمان شوند. اگر می خواهید گوشت را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، گوشت چرخ کرده و ماهی نرم را در نظر بگیرید که نیازی به جویدن زیادی ندارد. بعد از گذشت دو هفته لثه های شما تا حدودی بهبود می یابد و شما قادر خواهید بود عادت های غذایی معمول را تا حدودی از سر بگیرید ، اما بهتر است با احتیاط بیشتر باشید که با خوردن غذاهای سفت و سخت و فشرده به لثه های خود فشار نیاورید. سعی کنید مصرف گوشت خود را به شکل چرخ کرده محدود کنید ، زیرا جویدن گوشت که خرد نشده و خوب پخته نشده باشد ، جویدن آن دشوار است و این باعث فشار بر لثه ها می شود.

 

میوه ها و سبزیجات برای سلامتی و بهبودی شما بسیار مهم هستند ، اما مواردی را انتخاب کنید که با خوردن حداقل جویدن آسان باشد. میوه های خیلی ترش و اسیدی نباید خورده شوند زیرا باعث درد در ناحیه جراحی می شوند.

 

مواد غذایی برای جلوگیری از کاشت دندان

در طی دوره بهبودی یک روش کاشت دندان باید از برخی غذاها خودداری شود. حتما از پزشک خود بپرسید که بعد از عمل جراحی هیچ نوع خوردن غذا وجود ندارد. برخی از غذاهایی که باید از آنها پرهیز کنید به شرح زیر است:

 

غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی ، سس گوجه فرنگی و آب پرتقال: اسیدیته این غذاها می تواند باعث سوزش در لثه شما شود.

پاپ کورن ، آجیل ، تخمه آفتابگردان و غیره: این مواد غذایی غالباً پوستی دارند که بین دندان ها قرار می گیرند و باعث درد و التهاب می شوند.

فلفل ترک خورده: بین دندانها و ایمپلنت ها قرار می گیرد و باعث ایجاد درد و التهاب می شود.

غذاهای تند: غذاهای پرادویه باعث درد و ناراحتی می شوند

جویدن غذاها ترد و دشوار است

نان تست: از آنجا که نان تست نوعی نان نیست ، پس از جراحی کاشت دندان گزینه خوبی نیست.

برنج: برنج همچنین می تواند در دهان گیر کند ، بنابراین بهتر است آن را با انواع نان نرم تر جایگزین کنید.

کنار گذاشتن غذاها ، شما همچنین باید 2 هفته قبل از عمل کاشت دندان تا 2 هفته بعد از عمل سیگار کشیدن را متوقف کنید ، زیرا سیگار کشیدن مانع روند بهبودی می شود. همچنین برخی از دهانشویه های بدون نسخه مانند Listerine و Scope می توانند در بهبودی اختلال ایجاد کنند و نباید از آنها استفاده کرد. در عوض ، از شستشوی دهانی ایمن تر مانند کلرهگزیدین گلوکونات (Peridex) استفاده کنید ، که معمولاً توسط دندانپزشکان به دنبال روش کاشت دندان تجویز می شود.